L’equip

Cécile Brazilier
Cap del projecte i directora
Consultora i cap del projecte en l’àmbit de la innovació social durant diversos anys, s’ha dedicat a les noves pedagogies i als sistemes informals d’aprenentatge tant per adults com per nens. Va treballar sovint amb la Direcció dels Assumptes Escolars de l’Ajuntament de París per fomentar tallers, com la Région Ile-de-France per organitzar currículums de formació i amb la Comissió Europea per projectes de e-learning.
Va ser associada a la creació de l’escola Moderato Montessori Pantin per Christine Allain-Ledru, la fundadora, per elaborar la carta del «Desenvolupament Sostenible» a incorporar al currículum. Després, va participar en l’organització d’un codi dels «eco-gestos» de l’escola.
Al iniciativa del projecte Moderato Barcelona, es dedica a la direcció de l’escola y del equipo pedagógico.

Alexia Iñigo Menezo
Guia de clase 1,5-3 anys
Natural de Barcelona, l’Alexia ha desenvolupat gran part de la seva formació i carrera professional a Suïssa. És diplomada Montessori 0-6 anys (AMI-Ginebra) i TSEF (Tècnic Superior Educació Infantil).
Apassionada per l’educació infantil, ha cultivat la seva vocació i admiració per la filosofia Montessori, les quals ha desenvolupat des de ben petita gràcies a l’orientació i vincle escolar de la seva família amb el Centre Internacional Montessori Palau-Girona.
L’Alexia acumula una experiència professional educativa de 7 anys, havent cobert les diferents etapes de 0-6 anys en escoles Montessori, tant en la Suïssa Francesa (Nyon) com a Barcelona, a més d’unes pràctiques en escola internacional privada de Barcelona. Té capacitat educativa en francès, català i castellà, a més de l’anglès.
De caràcter alegre i juvenil, entre les seves grans aficions es troben l’estudi i innovació d’activitats pedagògiques per les seves classes, així com els viatges lúdics-culturals per tot el món, enamorada dels mateixos.

Isabelle Des Longchamps
Guia de clase 3-6 anys
Isabelle va créixer a París, però va viatjar molt durant la seva infantesa entre Espanya i Amèrica Llatina. Apassionada per la cultura i els viatges, primer va estudiar Història i Antropologia.
Els seus estudis el van portar a viure un any a Espanya a Sevilla i uns mesos a l’Àfrica a Dakar.
Durant una enquesta de camp en una ONG de Dakar, treballa amb nens del carrer. Participa amb els educadors en caminades per conèixer-los i donar classes d’alfabetització. Va ser en aquest viatge quan va néixer la seva vocació per la pedagogia, tot i que el seu interès per l’educació també formava part d’una de les seves passions durant molt de temps.
De tornada a París, va descobrir l’Institut Supérieur Maria Montessori de Paris (ISMM) i va decidir formar-se com a educadora AMI durant 3-6 anys. Acabada de graduar, va marxar al Canadà durant un any on va treballar com a educadora de parla francesa a l’escola Montessori de Montreal.
Després d’aquesta primera experiència, va decidir tornar a París on li van oferir una plaça a l’escola Montessori de París (que és l’escola d’aplicació adscrita a l’ISMM). Va passar quatre anys en aquesta estructura, molt rica en aprenentatges, innovacions educatives i experiència amb nens. Observa la importància d’un entorn físic i psicològic tranquil·litzador que afavoreixi el plaer d’aprendre però també que li permeti revelar-se. “El nen és un individu únic: per aprendre s’ha de sentir acceptat, estimat, segur i actiu en un entorn que l’animi, el nodreixi i el doni suport” Maria Montessori.

Sandra Egea Sanchez
Asistante de clase 3-6 anys
Yamila va passar la seva infància a Terra del Foc (Argentina), envoltada de rius, boscos i forts vents. Les grans passions són l’educació i la música. La seva curiositat per descobrir el món la va portar a viure a diferents ciutats i països, fins que el 2010 va decidir establir-se a Barcelona. En un primer moment va estudiar història de l’art, la fotografia i la música.
Després de graduar-se, va començar a col·laborar amb ONGs organitzant tallers de fotografia. Va continuar com a voluntària en diversos projectes educatius, artístics i ambientals els anys successius. Anys més tard, mentre treballava al sud de França, es va adonar que seguir una carrera en educació era la seva veritable vocació. Va desenvolupar un enfocament diferent per a l’ensenyament de la música, centrant-se en l’exploració, el desenvolupament dels sentits, el gaudi i seguir el ritme dels alumnes.
El 2015, es va convertir en professora d’anglès certificada per la Universitat de Cambridge i va continuar enfocant-se en els estudiants, els seus interessos i necessitats, i la importància de l’entorn físic i emocional per impulsar-ne la confiança i proporcionar una experiència d’aprenentatge positiva. Es va especialitzar en nens i nenes i va descobrir el plaer d’integrar a l’activitat educativa la narració de contes, la música, el joc lliure i els projectes d’art i de ciència. Totes aquestes experiències la van inspirar a esdevenir guia Montessori.
Creu fermament que l’observació, la comunicació efectiva i l’autoconsciència són la clau per acompanyar millor el desenvolupament dels nens i nenes. En el seu lleure, Yamila toca música del món, estudia astrologia evolutiva i practica Qi Gong.

Maryline Perrier
Guía de la classe de Primaria
Maryline creció en La Motte-Servolex, en Savoia. Tras estudiar educación nacional francesa, pasó varios años en Francia, Honduras y Marruecos, estudiando en escuelas francesas en un entorno multicultural y bilingüe.
Apasionada por la educación, así como el impulso de su hija el año 2016, se formó en pedagogía Montessori 0-3 años, 3-6 años y 6-9 años como en Comunicación No Violenta y en gestión de escritura. Desde entonces, ha creado un ambiente Montessori de 3-6 años en casa para su hija y también ha integrado material Montessori en su clase de primaria que le ha permitido, durante los últimos 2 años, aprender realmente según la pedagogía Montessori.

Lucía Sánchez
Asistente de la clase de primaria
Lucía ha crescut a Barcelona, on ha estudiat filosofia i restauració de pintura. Ha conclòs i aprofundit els seus estudis a Itàlia, allà va ser aprenent d’una artista amb la qual va especialitzar-se en tècniques de pintura artesanal. Es va traslladar a Eslovènia, on va treballar com a artista amb taller per a nens i adolescents, adaptant les tècniques artístiques complexes per permetre als nens d’experimentar per ells mateixos amb materials naturals. Convidada a continuar la seva feina a una escola Montessori i meravellada pel que veia en els nens, es va apassionar per aquesta pedagogia y va decidir formar-se com a Assistent Montessori de 6 a 12 anys (AMI).
Ha estat mestre d’art a dos ambients Montessori de 6 a 9 anys a la mateixa escola, on ha descobert com la llibertat de la creativitat personal pot realment ajudar al desenvolupament integral del nen, treballant amb “les mans, el pensament i el cor” (Maria Montessori), i com compartint els materials més sencills es crea un ambient d’harmonia entre tots. Ha acompanyat alguns nens amb necessitats especials (sobre tot una nena d’11 anys amb síndrome de Down) també a partir del treball amb tècniques artistiques específiques com la papiroflèxia, el collage o la tempera, veient gràcies a això un millorament en la seva concentració i la seva convivència a l’ambient. Ha treballat, a la mateixa escola Montessori, com a mestre d’espanyol per als nens de 6 a 12 anys.
Tornant a Barcelona s’ha unit al nostre equip com a Assistent de la classe de primària, encantada d’estar en un context on s’entrellacen diverses llengües i cultures, com a possibilitat d’una vertadera educació per la pau, com l’entenia Maria Montessori.