L’equip

Cécile Brazilier

Fundadora de l’escola Moderato

 

Cécile Brazilier va crear aquesta escola el 2018, basant-se en el model de l’escola Moderato Pantin, a la qual va acompanyar als seus inicis. Va dirigir l’escola durant 5 anys, sempre esforçant-se per oferir el millor entorn educatiu possible per als infants, portar inclusió malgrat totes les dificultats que això representa per a una escola petita i, finalment, oferir un entorn sostenible i una consciencia ecologica.

Va treballar amb els professors per elaborar un projecte educatiu eficaç en què els nens es poguessin desenvolupar i ser feliços mentre aprenien. L’organització d’un entorn veritablement multilingüe va permetre que els nens esdevinguessin ràpidament bilingües en espanyol i francès. Els nens que han beneficiat aquest ensenyament han crescut amb l’experiència, enfortits pels coneixements adquirits. La presència dels pares amb nosaltres també va fer que el projecte fos coherent i eficaç. És treballant juntament amb les famílies com guanyem i podem aportar el millor als nens. Per això, cedir la gestió de l’escola a una associació de pares era el més natural.

Cécile Brazilier va deixar el càrrec de directora el setembre del 2023 i ara treballa com a assessora voluntàriament de l’Associació de Pares de l’Escola Moderato, que actualment dirigeix ​​l’escola.

 

.

Alexia Iñigo Menezo

Guia de clase 1,5-3 anys

Natural de Barcelona, ​​l’Alexia ha desenvolupat gran part de la seva formació i carrera professional a Suïssa. És diplomada Montessori 0-6 anys (AMI-Ginebra) i TSEF (Tècnic Superior Educació Infantil).

Apassionada per l’educació infantil, ha cultivat la seva vocació i admiració per la filosofia Montessori, les quals ha desenvolupat des de ben petita gràcies a l’orientació i vincle escolar de la seva família amb el Centre Internacional Montessori Palau-Girona.

L’Alexia acumula una experiència professional educativa de 7 anys, havent cobert les diferents etapes de 0-6 anys en escoles Montessori, tant en la Suïssa Francesa (Nyon) com a Barcelona, ​​a més d’unes pràctiques en escola internacional privada de Barcelona. Té capacitat educativa en francès, català i castellà, a més de l’anglès.

De caràcter alegre i juvenil, entre les seves grans aficions es troben l’estudi i innovació d’activitats pedagògiques per les seves classes, així com els viatges lúdics-culturals per tot el món, enamorada dels mateixos.

Isabelle Des Longchamps

Isabelle Des Longchamps

Guia de clase 3-6 anys

Isabelle va créixer a París, però va viatjar molt durant la seva infantesa entre Espanya i Amèrica Llatina. Apassionada per la cultura i els viatges, primer va estudiar Història i Antropologia.
Els seus estudis el van portar a viure un any a Espanya a Sevilla i uns mesos a l’Àfrica a Dakar.
Durant una enquesta de camp en una ONG de Dakar, treballa amb nens del carrer. Participa amb els educadors en caminades per conèixer-los i donar classes d’alfabetització. Va ser en aquest viatge quan va néixer la seva vocació per la pedagogia, tot i que el seu interès per l’educació també formava part d’una de les seves passions durant molt de temps.
De tornada a París, va descobrir l’Institut Supérieur Maria Montessori de Paris (ISMM) i va decidir formar-se com a educadora AMI durant 3-6 anys. Acabada de graduar, va marxar al Canadà durant un any on va treballar com a educadora de parla francesa a l’escola Montessori de Montreal.

Després d’aquesta primera experiència, va decidir tornar a París on li van oferir una plaça a l’escola Montessori de París (que és l’escola d’aplicació adscrita a l’ISMM). Va passar quatre anys en aquesta estructura, molt rica en aprenentatges, innovacions educatives i experiència amb nens. Observa la importància d’un entorn físic i psicològic tranquil·litzador que afavoreixi el plaer d’aprendre però també que li permeti revelar-se. “El nen és un individu únic: per aprendre s’ha de sentir acceptat, estimat, segur i actiu en un entorn que l’animi, el nodreixi i el doni suport” Maria Montessori.

Yamila Castells

Sandra Egea Sanchez

Asistante de clase 3-6 anys

Yamila va passar la seva infància a Terra del Foc (Argentina), envoltada de rius, boscos i forts vents. Les grans passions són l’educació i la música. La seva curiositat per descobrir el món la va portar a viure a diferents ciutats i països, fins que el 2010 va decidir establir-se a Barcelona. En un primer moment va estudiar història de l’art, la fotografia i la música.

Després de graduar-se, va començar a col·laborar amb ONGs organitzant tallers de fotografia. Va continuar com a voluntària en diversos projectes educatius, artístics i ambientals els anys successius. Anys més tard, mentre treballava al sud de França, es va adonar que seguir una carrera en educació era la seva veritable vocació. Va desenvolupar un enfocament diferent per a l’ensenyament de la música, centrant-se en l’exploració, el desenvolupament dels sentits, el gaudi i seguir el ritme dels alumnes.
El 2015, es va convertir en professora d’anglès certificada per la Universitat de Cambridge i va continuar enfocant-se en els estudiants, els seus interessos i necessitats, i la importància de l’entorn físic i emocional per impulsar-ne la confiança i proporcionar una experiència d’aprenentatge positiva. Es va especialitzar en nens i nenes i va descobrir el plaer d’integrar a l’activitat educativa la narració de contes, la música, el joc lliure i els projectes d’art i de ciència. Totes aquestes experiències la van inspirar a esdevenir guia Montessori.

Creu fermament que l’observació, la comunicació efectiva i l’autoconsciència són la clau per acompanyar millor el desenvolupament dels nens i nenes. En el seu lleure, Yamila toca música del món, estudia astrologia evolutiva i practica Qi Gong.